fbpx

Wij helpen je
verder met al
jouw digitale
vraagstukken

Één aanspreekpunt voor strategie, content en marketing

De kernactiviteiten van WAVES zijn ondergebracht onder drie paraplu’s: motion (oftewel video), online marketing en WordPress webdesign. Met deze drie disciplines in huis, zijn we in staat om een bedrijf marketingtechnisch volledig in te richten.

Gezamenlijk (jij & wij) bepalen we de meest geschikte strategie en werkwijze, die wij vervolgens volledig voor je in de praktijk kunnen brengen. Dit betekent ook dat wij desgewenst bij jou op locatie meewerken aan het verwezenlijken van jouw online wensen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer je als bedrijf marketinghandjes te kort komt, maar nog niet toe bent aan het aannemen van extra marketingpersoneel. Of bijvoorbeeld wanneer er een nieuw product gelanceerd wordt, waarbij er tijdelijk extra marketingpersoneel nodig is.

Een oud Chinees gezegde luidt: give a man a fish, and you feed him for a day. Teach a man to fish, and you feed him for a lifetime. Dit is een gezegde waar wij een deel van onze werkzaamheden aan hebben toegewijd.
Onze medewerkers kunnen een hoop van je uit handen nemen, maar we vinden het ook belangrijk dat onze klanten en kennispartners leren “waarom” wij bepaalde keuzes maken. Dit houdt in dat wij graag bij jou op locatie meewerken aan het uitvoeren van de vastgestelde strategie, zodat we een-op-een uitleg kunnen geven over de keuzes die wij maken.
Omdat wij ook begrijpen dat jij als ondernemer, manager of marketingverantwoordelijke een drukke agenda hebt, hebben wij besloten de WAVES Academy in het leven te roepen. Op deze manier kun je zelf bepalen waar en wanneer je je kennis over video, online marketing en WordPress wilt bijspijkeren.

WAT JE KUNT VERWACHTEN

INTAKE

Door middel van een intake-gesprek met de betrokken afdelingen maken we een situatie-analyse, brengen we in kaart waar eventuele knelpunten zitten en krijgen we een globaal beeld van welke (deel)producten er nodig kunnen zijn om tot een goede oplossing te komen. Met onze zakken vol informatie komen we terug op kantoor en ontwikkelen we een strategische roadmap.

STRATEGIE

Op basis van de uitkomsten van de intake-gesprekken en onze analyse wordt er een strategie bepaald. In deze strategie komen – afhankelijk van het type product of dienst – zaken naar voren als: de (marketing)doelstellingen, meetwijze en meetpunten, de te gebruiken (marketing)middelen, een strokenplanning, visuele templates ter illustratie, financiële begrotingen enzovoorts.

UITVOER

De strategische wegen zijn in goed overleg vertaald naar een praktische aanpak. Afhankelijk van de dienst of service, wordt er bijvoorbeeld gestart met de bouw van een website of zal er een online/social media campagne worden vormgegeven. Daarnaast worden alle belangrijke meetpunten voorzien van stukjes code waarmee we achteraf in kaart brengen wat het effect van onze marketinginspanningen is geweest.

REVIEW

Online marketing is de rode draad door al onze bedrijfsactiviteiten. Ongeacht of je een video produceert of een website laat maken, je wilt als organisatie dat jouw nieuwe (digitale) product door de juiste mensen wordt gevonden, bekeken of gekocht. Deze fase kenmerkt zich door de termen: “meten is weten” en “schrijven is schrappen”. Meer informatie hierover vind je op de pagina online marketing.