fbpx

Een
creatieveling
met passie
voor het vak

Over het ontstaan van WAVES

Danny Vermeulen

Marketeer voor het MKB
Voordat ik ondernemer werd, werkte ik als online marketeer voor een online marketingbureau waar ik MKB’ers hielp bij de implementatie van een nieuwe online strategie. In deze periode mocht ik bij veel verschillende bedrijven in de marketingkeuken kijken en deed ik daar veel kennis op over het reilen en zeilen binnen organisaties van uiteenlopend formaat.
Ook zag ik de (noodzaak van) symbiose tussen marketing en sales en merkte ik dat veel bedrijven graag met online marketing willen starten, maar hier simpelweg geen tijd/kennis voor in huis hebben (een vraagstuk waar ik tevens in ben afgestudeerd).
Onze klanten werden – voordat wij een samenwerking met ze aan waren gegaan – zo nu en dan benaderd door organisaties die zich specialiseerden in één marketingactiviteit, bijvoorbeeld zoekmachine adverteren. Het was vaak een flinke klus om achteraf te achterhalen wat deze bedrijven nu daadwerkelijk hadden gedaan of bereikt. Zeer ondoorzichtige bedrijven met dito praktijken. Cowboys noemden wij ze vaak. Ik merkte al snel dat transparantie ontzettend belangrijk is binnen het (video)marketing vak.

Het roer om
In het begin van 2018 besloot ik het roer om te gooien en ben ik mijn hart gevolgd. Ik begon een eigen bedrijf onder de naam Waves Motion. Toen nog als freelance cameraman (vandaar Motion) waarmee ik me voornamelijk stortte op bedrijfs- en productvideo’s. Het voelde heerlijk om van mijn hobby mijn beroep te kunnen maken.

Tijdens mijn werkzaamheden als cameraman, editor en regisseur zag ik hoe mijn video’s werden ingezet als marketingmiddel in een grotere online marketingstrategie. Echter had ik vanuit mijn rol als cameraman slechts beperkte invloed op het voor- en natraject binnen een totale marketingcampagne. Op zich geen probleem, echter zag ik dat veel marketinginspanningen niet bedacht waren om samen hetzelfde doel te bereiken. Enorm zonde van het gespendeerde marketingbudget!

Samenwerken is het sleutelwoord
Al snel kwam ik tot de conclusie dat – wanneer je écht succesvol met online marketing aan de slag wilt gaan – je een campagne bij één partij uit moet kunnen zetten. Wanneer je namelijk met drie of vier verschillende partijen (lees: communicatiebureaus, marketingbureaus, advertentiebureaus) werkt om één doel te bereiken, ontstaat er ruis. Daarnaast zijn partijen van elkaar afhankelijk en lopen de agenda’s ver van synchroon. Al deze zaken hebben een negatieve invloed op de efficiëntie en de uiteindelijke effectiviteit van jouw marketinginspanningen. Kort gezegd betaal je (vaak) te veel, voor te weinig resultaat.

Alles vanuit de marketinggedachte
Dat kan anders. Alles wat ik voor mijn klanten doe of maak, wordt gedaan vanuit een marketinggedachte. Een video wordt daarmee niet alleen leuk of mooi, maar zet ook aan tot klikken of kopen. Een post op Social Media wordt niet alleen bekeken, maar wordt ook geliked, gedeeld of beantwoord met comments.
Een nieuws- of blogartikel bevat niet alleen de nieuwste product- of bedrijfsinformatie, maar speelt tevens in op het online zoekgedrag van jouw klant.

Wil je serieus met online marketing aan de slag?
Stuur me een berichtje per WhatsApp of mail. Dan kom ik vrijblijvend op de koffie voor een oriënterend gesprek.

De trouwe klanten

Ik ben enorm trots op de fijne samenwerking met onderstaande bedrijven

meet the team

Our awesome products are made by these genius folks